tri stoljeća kazališne tradicije

Osvrt na 27. kazališnu sezonu

prva

Dragi prijatelji i ljubitelji kazališta, završili smo kazališnu sezonu 2021./2022. Teško je izdvojiti ono najljepše ili najvažnije, ali svakako bi spomenula osvajanje nagrade za najbolju žensku ulogu glumice Ines Bojanić na 10. Bobijevim danima smijeha u Zagrebu za predstavu "Guja u njedrima"; predstavu "Orašar" koja je osvojila srca najmlađe publike tijekom prosinca, premijeru predstave "Tena- kronika raspada jedne ljepote" u veljači te 1. Dane požeškog kazališta i premijeru predstave "Romanca o tri ljubavi" u ožujku. U svibnju smo sudjelovali i na prestižnom Festivalu glumca s predstavom "Carevo novo ruho" te na Međunarodnom dječjem festivalu u Šibeniku u lipnju također sa spomenutom predstavom. Odradili smo i tridesetak gostovanja, ponajviše s predstavom "Guja u njedrima". Čestitam svim polaznicima Male škole kazališta, Srednjoškolske kazališne družine i Kazališne amaterske družine koji su marljivo radili tijekom sezone i njihovim voditeljima. Premijerno smo postavili jedanaest naslova koji uključuju amatersku i profesionalnu produkciju.

Za kraj smo predstavili "Kazališne ljetne večeri" koje su se pokazale kao pun pogodak. Dobrim dijelom sezone su na snazi bila ograničenja broja ljudi na okupljanjima, ali unatoč tome uspjeli smo postići zadane ciljeve, podigli ljestvicu za iduću sezonu.
Zahvaljujem svakom posjetitelju i u našoj dvorani i na gostovanjima, hvala svim suradnicima i prije svega djelatnicima Gradskog kazališta Požega. Ovaj broj na fotografiji je pokazatelj broja odigranih predstava u našoj dvorani, a kada bi se zbrojila sva ostala događanja koja se odrađuju, a nisu u našoj organizaciji on bi bio daleko veći, zajedno s našim gostovanjima.
"Kazalište nas štiti, pruža nam zaklon...Mislim da nas i voli, onoliko koliko mi volimo njega."
Hvala vam!
ravnateljica Valentina Neferović
Obavijest
Potpuni uspjeh Kazališnih ljetnih večeri

Teško da se ijedan grad u širem okruženju može pohvaliti s tri stoljeća starom kazališnom tradicijom kao što može Požega u kojoj je prema pisanju književnog povjesničara Tome Matića (1874.-1968.) prva kazališna predstava odigrana 27. kolovoza 1715. godine.

Iako precizno datiran, naziv predstave nažalost nije ostao zabilježen, ali je zapisano kako je pozornica bila postavljenja pod šatorskim platnom u dvorištu isusovačkog samostana; dokazujući visoki stupanj tadašnjeg društvenog života samoga grada i njegovih stanovnika.

Povijest kazališta